неділю, 1 листопада 2020 р.

Не вір, не лайкай, не поширюй!

 Ме́діагра́мотність (медійна грамотність) — сукупність знань, навичок та умінь, які дозволяють людям аналізувати, критично оцінювати і створювати повідомлення різних жанрів і форм для різних типів медіа, а також розуміти й аналізувати складні процеси функціонування медіа в суспільстві, та їхній вплив.

10 заповідей медіаграмотної людини

1. Не вір картинкам

Нехай гугл стане твоїм другом. Перевір картинки через Google Images. Щоб відсіяти зайве, обмеж пошук періодом часу, коли відбувалася вказана подія.

2. Не вір відео

Забий у гугл чи ютуб ключові слова – і велика ймовірність, що ти знайдеш оригінал.

3. Не вір іноземним медіа

Спочатку варто розібратися, що це за медіа, чи воно справді публікувало цю новину, чи мають його автори упередження – і які. 

4. Не вір цифрам

Треба завжди перевіряти цифри

5. Не вір політикам

Вони заявляють те, що хочуть чути їхні виборці.

6. Не вір дослідженням

З’ясуй, хто проводив дослідження, за якою методологією. Скільки людей опитали, як формулювали запитання. Уся ця інформація має бути на сайті соціологічної організації. Якщо її немає – викреслюй цей твір зі списку тих, яким варто довіряти. Навіть якщо з переліченим вище усе гаразд – прочитай сам текст або хоча б висновки дослідження, а не його переказ.

7. Не вір невідомим експертам

Справжні експерти – добре відомі, мають відповідну освіту, досвід і хорошу репутацію у професійних колах. Мають вагомі успіхи у своїй сфері, інколи – наукові праці. Натомість псевдоексперти часто виринають із небуття, щоб зробити гучну заяву.

8. Не вір патріотам

Шукай або чекай доказів. В іншому разі – стався до цієї інформації, як до недостовірної.  

9. Не вір очам

Так, ми можемо помилятися, навіть коли бачимо щось на власні очі. Правильні дії можуть базуватися лише на точній інформації.

10. Завжди шукай першоджерело і докази

Ця заповідь узагальнює усі попередні. Не доведено – неправда. Крапка. 

Джерело 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.